رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز در میان شهرستان‌های فارس بیشترین بافت تاریخی و فرسوده را دارد و احیا، بهسازی و بازسازی بافت‌ها نیاز به حمایت جدی بودجه‌های ملی دارد، افزود: باید بسته‌های تشویقی و حمایتی، نه روی کاغذ، بلکه در عمل داشته باشیم تا در بازسازی و حفظ و صیانت بافت‌ها موفق باشیم. تاکنون شعارها بر عمل پیشی گرفته که باید برعکس شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 25 December 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز در میان شهرستان‌های فارس بیشترین بافت تاریخی و فرسوده را دارد و احیا، بهسازی و بازسازی بافت‌ها نیاز به حمایت جدی بودجه‌های ملی دارد، افزود: باید بسته‌های تشویقی و حمایتی، نه روی کاغذ، بلکه در عمل داشته باشیم تا در بازسازی و حفظ و صیانت بافت‌ها موفق باشیم. تاکنون شعارها بر عمل پیشی گرفته که باید برعکس شود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به تهیه پیوست‌های فرهنگی برای تمام پروژه‌های بزرگ و کوچک شهر، مردم دیندار و انقلابی شهر را آزرده خاطر کرده است، گفت: شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است. نمی‌توان مانند پاریس، لندن، ملبورن، رم، تورنتو و لاس وگاس با زیست شبانه، سگ‌گردانی، پهن کردن بساط قلیان‌کشی در بوستان‌ها و گذرهای اطعمه و اشربه، سبک زندگی غربی را بر سبک زندگی اسلامی – ایرانی تحمیل کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: سلامت، نشاط، شادی و شادابی مردم به‌ویژه خانواده‌ها، اصل و محور کارهای مدیرت شهری است و باید بستر ورزش، تفریح و تفرج متنوع با پیوست‌های فرهنگی مناسب در شهر گسترش یابد.

جلوی ولنگاری تبلیغات گرفته شود

هاجری گفت: از آنجا که در اسفند امسال، دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، از معاونت اجرایی شهرداری و عواملشان درخواست می‌شود در تمام محلات و نقاط پرتردد شهر، فضاهای مناسبی را برای تبلیغات انتخابات در نظر بگیرند تا شاهد ولنگاری در تبلیغات شهری نباشیم.

وی با بیان اینکه فضاهای مناسب و پرتعداد و عادلانه ایجاد شود تا زیبایی بصری شهر زیر بار تبلیغات از هر نوعش به نازیبایی تبدیل نشود، افزود: نامزدهای انتخابات باید هزینه فضاسازی‌ها و سپس پاکسازی شهر را به مدیریت شهری پرداخت کنند تا عدالت اجتماعی برقرار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر شیراز گفت: از آنجا که شورا و شهرداری در آستانه تهیه برنامه و بودجه سال 1403 است، از تمام فعالان فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و جهادی شهر درخواست می‌شود، طرح و برنامه‌های کاربردی خود را به شورا و شهرداری تحویل دهند تا از آن‌ها در طراحی برنامه‌های سال آینده بهره ببریم.

به گفته هاجری، شهر باید هنرمندانه اداره شود و هنرمندان می‌توانند در این راستا با ارائه طرح و برنامه‌های خود، به مدیریت شهری یاری رسانده و شهر را هنرمندانه طراحی و مدیریت کنند.

وی یادآور شد که به زودی شیراز، میزبان برگزاری جایزه «مریم»؛ خبرنگار عفیفه و عقیله شهرمان خواهد بود و بیش از 160 خبرنگار سراسری در این مراسم با شکوه، شرکت خواهند کرد.

کاهش 62درصدی تصادفات منجر به فوت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با اشاره به چشم انداز 1402 این معاونت گفت: بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ساماندهی ترافیک، توسعه هوشمند سامانه‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، احداث پارکینگ‌های عمومی، توسعه خطوط مترو، مجتمع‌های رفاهی بزرگ‌مقیاس مبتنی بر طرح جامع حمل و نقل و... از برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

هادی شه‌دوست عنوان کرد: از هفته اول حمل و نقل در سال گذشته تا سال جاری 62 درصد تصادفات منجر به فوت کاهش داشته است که این کاهش به عنوان یکی از اقدامات شاخص این معاونت مطرح است.

وی افزود: آموزش فرهنگ ترافیک، تصویب مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک شهر شیراز، برگزاری نخستین همایش دبیران شورای ترافیک سراسر کشور و همچنین برگزاری کمپین شیراز قدردان شماست نیز در این راستا انجام شده است.

شه‌دوست یادآور شد: خرید 123 دستگاه اتوبوس درون شهری از محل اعتبارات شهرداری، خرید 300 دستگاه اتوبوس درون شهری از محل اعتبارات نوسازی، 360 دستگاه تاکسی به صورت نقدی نوسازی و هزار دستگاه تاکسی به روش اعطای تسهیلات تا 250 میلیون تومان کم بهره که 100 میلیون تومان آن با کمک شهرداری است نیز در حوزه ناوگان تاکسیرانی انجام شده است.

معاون شهردار شیراز در ادامه به تجهیز 5 دستگاه ویژه معلولین جانبازان و توانخواهان، خرید 75 دستگاه میدل باس، راه اندازی خطوط شبانه روزی ناوگان اتوبوسرانی شیراز، اخذ مجوز‌های قانونی احداث خط 4 مترو، تسریع در عملیات اجرایی خط 3 مترو با ورود قطعات دستگاه حفار مکانیزه، تجهیز 17 دستگاه پل عابر پیاده در قالب بسته سرمایه‌گذاری و... اشاره کرد.

وی همچنین به هوشمندسازی 3 پارکینگ، بهره‌برداری از ایستگاه شهدای عادل آباد خط 2 مترو، نصب و راه‌اندازی 18 سامانه ثبت تخلف رانندگی در بزرگراه‌های شیراز، مکانیزاسیون 16 پارکینگ روباز و... اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار